Tatra 613 Speciál - den koupě 7.1.2006
Přesný návod pro všechny - JAK SE TO NEMÁ DĚLAT!!!!
O tento vůz jsem usiloval téměř rok. Částečně z neznalosti, částečně okolností, že za celý rok se opravdu v žádné inzerci neobjevil žádný schopný speciál na prodej, jsem o něj opravdu škemral.
Jednalo se o bývalý okruhový ABA speciál T623 z Mostu, který předchozí majitel p. Liška, dle svých slov zachránil doslova vytažením z křoví a předělal ho na záchranářský zdravotnický speciál záchranného systému ABA, kde byl zaměstnancem. Tatra měla look něco mezi 613-3 a 613 M95, měla mít motor S, zdvojené zapalování a samozřejmě i S papíry....
Tatra 623 ABA druhý den po koupi
Před inkriminovanou koupí, jsem toto auto viděl pouze jednou a to ještě zamčené a přes folie na oknech stejně nebylo vidět dovnitř. Speciál byl samozřejmě po Štrougalovi (jak jinak, že) a bylo k němu slíbeno vše originální Speciálovské příslušenství, které z něj bylo v minulosti sundáno a to vše dvojmo.
Při převzetí auto netopilo a spojkový pedál byl na podlaze, což pro mne samozřejmě nebyla překážka, abych s tím odjel 300km domů. Po cestě jsem sice řádně vymrzl -připomínám, že byl leden- ale šťasten z první longové karoserie ve flotile. Nadšení a radost mě neopustili ani poté, co jsem druhý den na světle konečně uviděl skutečný stav vozu. Interiér byl dočista zničený, ve stávajícím stavu naprosto nepoužitelný, motor E1/1, namísto slíbeného S a bohužel v motorovém prostoru dále chybělo vše, co Speciála dělá Speciálem, byla vykradená i klima a nezbývalo mi než se těšit na den, kdy mi pan Liška dodá všechny slíbené díly.O tom , že auto mělo papíry z T613-3 korejka, je už skoro zbytečné mluvit.
Neboť v roce 2006 byla celkem nadprůměrná zima co se sněhu týkalo, byl o důvod víc tento termín ze strany prodávajícího neustále prodlužovat (nedostaneme se do garáže přes lavinu sněhu apod.) . Speciál mezitím nastoupil na ozdravnou kůru v podobě celkové renovace u pana Maleňáka, kterého tímto chci nazvat spíše lidovým léčitelem, než karosářem.
Týden před mým odletem na Mallorcu jsem uz na pana Lišku udeřil a řekl jsem, že si sníh odházím sám a že ty věci chci. Sobotní termín mi vyhovoval a jel jsem do Plzně pro slíbené díly. Z naprosto narvané garáže všemožnými díly na všemožná auta jsem si odvezl 2 sady použitých hlav, 1 nové löbro, sadu zámků a zadní tlumiče. Pan Liška se k ničemu dalšímu neměl a obchod byl tímto bohužel pro mne uzavřen.
Tímto dnem pro mě začalo shánění naprosto nesehnatelnách a drahých dílů na T613 S.......
Moje Tatra 623 ABA zdravotnický speciál na leteckém dni v Pardubicích 2002