011397
Zkušební Tatra 613-4 Mi
Rok : 1992
Výrobní číslo : TMT 613004 NP 011397
Číslo motoru : 11259
První majitel : Tatra Příbor - oddělení vývoje
Ve vozidle je namontován první vyrobený motor o obsahu 4360 cm3 se vstřikováním.
Velmi podstatnou zajímavostí na motoru je systém zapalování. Z motoru zmizel rozdělovač a nahradily ho samostatné zapalovací cívky pro každý válec.Tento systém zapalování se nazývá "direct ignition" a později byl použit u vozu Ecorra Sport.
Vozidlo má instalovaný stabilizátor zadní nápravy a brzdové kotouče s axiálním vrtáním sloužící pro zvětšení brzdného účinku (lepší chlazení a odvod "prachu" z destiček).
Tlumící jednotky byly navrženy a zrealizovány firmou HP sporting (současný název firmy).
Vůz je osazen pětistupňovou manuální převodovkou. Mechanika řazení je zkušební, bez zajišťovacího kroužku zpátečky, řadící páka je osazena klasickou pěnovou hlavicí se znázorněným pětistupňovým schématem.
V interiéru je namontovaná prototypová přístrojová deska později montovaná do modelu Electronic, potažená černou kůží.
Uspořádání ovládacích prvků horkovzdušného topení Eberspacher B5L je netradiční, kde je odleva nejprve ovladač ventilátoru, následuje sdružený ovladač spouštění topení s termostatem a teprve potom digitální ovladač topení.
Vůz přestože není vybaven klimatizací, má funkční systém vnitřní cirkulace vzduchu s mechanicky uzavíratelnou klapkou.
Vozidlo se koncem rok 2018 objevilo na prodej.
Tento automobil vznikl na přelomu roku 1992/1993 a jednalo se o testovací vůz závodu Tatra Příbor, oddělení vývoje Tatry 613.