011530
Tatra 613-4
Rok: 8.3.1993
Číslo podvozku : TMT 613004 NP 011530
Číslo motoru : 10968
První majitel : Ministerstvo spravedlnosti České republiky, Praha 2
Moje první Tatra
Tuto Tatru jsem koupil v prosinci 2004. Byla to velmi nadstrandartně vybavená krátká karburátorová Tatra 613-4. Byla vyrobena v roce 1992, barva stříbrná, měla servoposilovač řízení, klimatizaci, elektrické palivové čerpadlo, centrální zamykání a elektricky ovládaná okna. Prvním uživatelem bylo Ministerstvo spravedlnosti, odkud byla v roce 1995 převedena na Krajský soud v Plzni a sloužila předsedovi Krajského soudu. Po skončení její aktivní služby se z ní stalo služební vozidlo záchranného systému ABA. Vozidlo bylo přestříkáno na bílo a to zcela natvrdo přes starý lak, kliky i všechna těsnění. Bohužel jsem si nikdy neudělal žádnou fotku původního stavu, jak jsem jí koupil.
Tatra byla zrezlá, velice zanedbaná, prakticky nic na ní nefungovalo jak mělo. Hned při přepravě domů jsem uvařil brzdy, řádně vymrznul a zjistil jsem, že má i děravou nádrž. Z el. oken fungovalo jen jedno, centrál jen jak se mu chtělo. Auto neskutečně plavalo, udržet ho na silnici chtělo opravdový kumšt a maximální rychlost kterou bylo možné se bezpečně dopravit domů byla 140 km/h....
Proto jsem okamžitě přistoupil k její renovaci. Na podzim 2005 z ní už byla fešanda, na kterou se již dalo spolehnout. Barvu jsem zvolil černou metalízu, která se na tomto typu nikdy neobjevila, ale já jsem zkrátka a dobře chtěl mít černou šestsetřináctku.....
Hned po renovaci absolvovala jízdu na Slovensko až k Ukrajinským hranicím (Sobrance), kde jsem jí jednoho rána nenastartoval a musel jí poléčit kamarád Mojžo. V mrazu a za hustého sněžení mi v průjezdu areálu Lokomotivy Košice opravil závadu na palivovém systému a poté v teplé garáži jeho známých vyměnil i startér. Dodnes jsem mu za jeho neuvěřitelnou ochotu pomoci naprosto neznámému člověku nesmírně vděčný. Na Mojžova slova- "Přitáhni to sem do Košic a odsud už odjedeš po svých, i kdybych se měl rozkrájet" - nezapomenu.
Tatru jsem poté používal celý zbytek, docela na sníh bohaté, zimy a po mém jarním odjezdu na Mallorcu jsem auto nechal k používání v mé firmě jako velmi vhodné pro kurýrní službu. V Německu budila na silnicích a ve firmách kam se jezdilo veliký ohlas a zájem.. Občas toho zájmu bylo tolik, že to bylo až nepříjemné.
Takto sloužila až do prosince 2007, kdy jsem pro velký únik oleje nechal zgenerálkovat motor. Přičemž jsem při té příležitosti nechal zgenerálkovat i brzdiče, alternátor, mechanické čerpadlo, startér a nechal jí dát černý kožený interiér. Tyto práce provedla firma Krnepo.
Sotva jsem Tatru zajel a neustále se mi výkon nezdál takový jak má být , jsem zaexperimentoval s karburátory a vyměnil SEDRy za EDSRy. Jejich seřízení proběhlo "od ucha" a následovalo to, co se muselo stát, motor jsem zadřel.
Za jeho opravu a znovusložení vděčím Jardovi Královi, mechanikovi závodního týmu bratří Hajdůšků. Po této opravě už auto jelo tak, jak jsem u T613 zvyklý. Jarda si auto nechal u sebe i na zajetí, což jsem kvitoval s povděkem, avšak přineslo to jednu zápornou odezvu a to, že auto bylo parkováno na ulici a s ohledem na letní pařáky mu popraskal lak. Odjezdil jsem s ní ještě celou zimní sezónu 2008-2009 bez sebemenšího problému.
Dne 12.2.2009 těsně před mým odletem na Mallorcu jsem Tatru umyl, nakonzervoval a zaparkoval v garáži. Netušil jsem, že jí z titulu jejího majitele vidím naposledy......
takto ode mne odjela 20.5.2009