Komentář k vozidlu
"Měl by někdo zájem o Tatru 613-1 chromku r.v. 1978 v original stavu
vše původní nic nepředělávaný,prostě tak jak to má být.Je ve velice dobrém stavu garážovaná s českými doklady s platnou technyckou.Pouze co je navíc tak je tam oficielně zapsán plin.Jsou na ní pouze drobné kosmetycké vady.Po technycký stránce je v naprostém pořádku.Jsou na ní nové tlumyče,brzd.destičky (GIRLING).Co mi kdo nabýdnete?Jestli má někdo zájem tak mi může zavolat na tel......"
Diskuse poté probíhala v tomto duchu:
"Zatim co vám můžu alespoň říci, je že auto je ve velice slušném stavu.
Pár puchýřků má, ale jsou jenom sporadycky na pár místech.Auto je jnak celý prolitý voskem všude kde to šlo.Mista kde 13tky hnijou jsou netknutý.Třeba zadní nosníky v motoru, přední čelo včetně kapes u baterek,přední kapota, kufr u bufíku.Trošku rezu je kolem stabilizátoru.
Víko rezervy netknutý.Podlaha zdravá.Trošku fouká výfuk, ale ten budu opravovat.(přání majitele).Z toho co jsem viděl za třináctky je tahle velice slušná."
Auto jsem si jel následující víkend prodhlédnout. Stav neodpovídal docela slovům prodejce v diskusi, avšak Tatra již byla zbavena LPG, výfuk byl neustále jak řešeto, ale i přesto mne zkušební jízda tak nadchla,že jsem se rozhodl vůz koupit. Tatra totiž měla motor s původním "ostrým" časováním a jela jak utržená ze řetězu. Byla též vybavena brzdiči Girling a karburátory Jikov EDSR. Dále byla krom dvou vyjímek naprosto identická s původním stavem. Ty dvě vyjímky byly opěrky hlavy samodomo výroby a popelník ze škody 1203 naroubovaný v palubní desce....
První ze dvou odchylek : popelník
Druhá odchylka : opěrky hlavy domácí výroby
Video z 23.1.2011
Tato Tatra 613 se ke mne dostala následně po uveřejnění inzerátu toho znění na jednom diskusím Tatrawebu : ( gramatické chyby inzerenta neopravuji s ohledem na autentičnost)