3. prototyp
TK9BBA100N3MX7003
Byl černé metalízové barvy a jako jediný byl vybaven prototypovým motorem T623 o objemu 3919 ccm s vícebodovým vstřikováním. Objednal si jej Italský občan podnikající v Brně v oblasti módy. Pro obrovskou nespolehlivost pohonné jednotky jej však brzy prodal a v současné době je stálým exponátem Muzea sportovních vozů v Lánech.
Na tomto voze jsou již vidět snahy o modernizaci interiéru, především k totální přeměně palubní desky, ke kterým byl výrobce nucen s ohledem na neblahé zkušenosti s mlžením okna, tak k odstraněním dosud povolených vyjímek, které nadále nebyly akceptovány. Tyto vyjímky, které prošly prvním dvoum vozům byly:
► chybějící podsvícení důležitých ovládacích prvků
U třetího prototypu se tedy závodnické kolébky změnily na velmi neelegantní a rušivá tlačítka použitá ze Škody Favorit
►Výhled vnějšími zrcátky
U třetího prototypu byly dokonstruována již sklopná zrcátka s manuálním ovládáním přímo z kokpitu
►zajištění dveří zevnitř
U třetího prototypu se na dveřních výplních objevily kruhové ovladače, kterými mohl být vůz zamčen i zevnitř
►Zařízení zabraňující neoprávněnému použití
Na třetím prototypu byl použit zamykací zámek volantu, u jedničky a dvojky byla pouze spínací skříňka přímo na palubní desce. Toto byl asi největší podnět pro modernizaci celé palubní desky. U tohoto prototypu byla palubní deska potažena bílou kůží a skořepiny černou látkou. Postupem času došlo k přečalounění palubní desky z bílé na černou.
Třetí prototyp byl jako jediný vybaven servoposilovačem řízení, který je v případě potřeby odpojitelný a manuální klimatizací. Topení bylo též modernizováno a předchozí použitá prehistorická jablonecká BN4/I spouštěná táhlem, nahradil Eberspaecher s digitáním ovládáním.
Třetí prototyp byl osazen dobovým palubním počítačem VDO s těmito funkcemi:
• Otáčkoměr s nastavitelným zvukovým alarmem překročení rychlosti
• Varování před mrazem, když je venkovní teplota pod 3 ° C.
• Počítadlo (vynulovat počítadlo ujetých kilometrů) na 999,99 km.
• Průměrná rychlost
• Stopky na 9:59:59.
• Quartz hodiny v 24-hodinovém formátu
• Čas / Rozsah měření funkce se stopkami.
Všechny tři prototypy byly z výroby vybaveny odnímatelnými háky pro případ tažení vozu a vzduchovými vaky pro případ defektu pneumatiky. Tento vak se v případě potřeby plnil výfukovými plyny.
Fotoarchiv třetího prototypu Supertatry zde